10 ÚŽASNÝCH ZDRAVOTNÝCH BENEFITOV RUŽIČKOVÉHO KELU

image_456

Ružičkový kel je ideálnou potravinou ak hľadáte niečo naozaj nekalorické. Jeden hrnček vareného ružičkového kelu obsahuje len 56 kalórií, avšak zabezpečí viac než 240 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu K1 a približne 130 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu C, ktorý má antioxidačné účinky.

Navyše je výborným zdrojom vlákniny, mangánu, draslíka, cholínu, proteínu, vitamínov skupiny B a mnohých menej známych antioxidačných látok ako kaempferol, isorhamnetin, kyselina kávová, kyselina ferulová a zriedkavej sírnatej zlúčeniny zvanej D3T (3H-1,2-dithiole-3-thione).

Konzumáciou ružičkového kelu tak predchádzate chronickému oxidačnému stresu, ktorý je rizikovým faktorom mnohých druhov rakoviny a iných chronických ochorení.

Rýchly recept

Ružičkový kel môžete pripravovať na pare, pokvapkať olivovým olejom, posypať parmezánom, či potrieť maslom. Môžete ho opiecť, rozštvrtiť a na spôsob šalátu ochutiť cibuľou, feta syrom a balzamikovým octom. Osolený a okorenený ho môžete mať po ruke v chladničke a pochutiť si na ňom kedykoľvek počas dňa. Malé guľôčky sa akurát zmestia do úst.

Pokiaľ sa vám ružičkový kel zdá kašovitý, zapácha alebo stmavne, pravdepodobne ste ho prevarili. Aj po uvarení by mal byť krehký, mať svetlozelenú farbu a orieškovú chuť.

 

10 zdravotných benefitov ružičkového kelu

 

Ružičkový kel nie je práve obľúbeným druhom zeleniny, deti majú k nemu skôr odpor. Má však veľa zdravotných benefitov. Obsahuje viac proteínu ako väčšina druhov zeleniny a keď k tomu pridáte množstvo vitamínov a minerálov, je vhodné zaradiť ho do vášho diétneho programu.

 

1. Ochráni vašu DNA

Podľa najnovších výskumov môžu niektoré zložky ružičkového kelu podporiť vašu DNA tým, že blokujú škodlivú činnosť enzýmov spôsobujúcich nestabilitu DNA v rámci bielych krviniek.

 

2. Podporí kardiovaskulárne funkcie v tele

Dokáže kontrolovať zápal a následné poškodenie ciev, a tým pomáha predchádzať infarktu. Je to vďaka obsahu isothiocyanate sulforaphane, ktorý je tvorený glukosinolátmi nachádzajúcimi sa v zelenine.

 

3. Je zdrojom vlákniny

Vláknina reguluje trávenie a chráni hrubé črevo. 100 gramov ružičkového kelu obsahuje 4 gramy vlákniny, čo je 15% odporúčanej dennej dávky pre ženy.

 

4. Zabezpečí vám kompletnú dávku vitamínu K

Ten predchádza vápenateniu kostí. Jeden hrnček ružičkového kelu obsahuje dvojnásobok denného odporúčaného množstva vitamínu K.

 

5. Podporuje detoxikáciu organizmu

Systém enzýmov nachádzajúcich sa v bunkách vášho tela používa zložky zvané glukosinoláty, ktoré aktivujú detoxikačný proces a zbavujú tela nechcených rakovinotvorných látok.

 

6. Obsahuje vysoké množstvo antioxidantov

Ružičkový kel obsahuje flavonoidy kaempferol, quercitin a isorhamnetin, ako aj širokú škálu vitamínov (A, C, K, B-6), minerálov a selén, ktoré pomáhajú chrániť vaše telo pred vplyvmi oxidačného stresu buniek.

 

7. Je protizápalový

Jedením ružičkového kelu bojujete proti vzniku chronických zápalov. Je totiž bohatý na glukosinoláty, ktoré v tele regulujú zápalový/protizápalový systém a zabraňujú nechcenému zápalu.

 

8. Je bohatý na vitamín C

100 gramov ružičkového kelu obsahuje viac ako 100% odporúčanej dennej dávky vitamínu C, čo je viac ako napríklad pomaranč. Tým pomáha budovať imunitu a predchádza vysokému krvnému tlaku.

 

9. Znižuje hladinu cholesterolu

A to vďaka vysokému obsahu vlákniny (viac ako 15% odporúčanej dennej dávky), ktorá viaže žlčové kyseliny a uľahčuje ich vylučovanie z tráviaceho traktu.

 

10. Je zdrojom mnohých vitamínov, živín a minerálov

Jedna porcia ružičkového kelu je neuveriteľne výživná. Obsahuje viac ako 100% odporúčanej dennej dávky vitamínu K, vitamín C, vitamín B ako aj iné vitamíny a minerály ako železo, zinok, vápnik, horčík, draslík a fosfor.

Zaraďte aj vy ružičkový kel do vášho jedálnička a užívajte si všetky výhody, ktoré táto úžasná zelenina prináša. Určite neoľutujete.

Pozrite si tiež:

image_188

DVD tvárová gymnastika-25 cvikov pre krásu tváre, krku a očí

Sme zvyknutí cvičiť , chodíme do posilňovne aby sme spevnili telo,  mali pevné paže , štíhle nohy a pevné bruško. Ale zabúdame  na svaly tváre. A práve tvár je to prvé, čo nás prezentuje. ... čítať ďalej »
image_462

Odstráňte vrásky medzi obočím masážami, cvičením a maskami

Aj Vás trápia tie nevzhľadné ryhy medzi obočím? Pokiaľ ste zástancom prirodzenosti a odmietate botox, tento článok je práve pre Vás  čítať ďalej »
image_459

5 cvikov pre mladšiu pleť

Cvičenie tvárovej gymnastiky je vhodnou voľbou pre každého. Tvárová gymnastika je prirodzenou a najlacnešou metódou predchádzania tvorby vrások, udržaniu mladej a zdravej pokožky čo najdlhšie, ako aj vhodnou voľbou pre ... čítať ďalej »
image_351

8 tipov ako vyhladiť vrásky okolo očí

Vrásky pod očami spôsobujú, že vyzeráme staršie a unavene. Sú prvým znakom starnutia pleti a často sa objavujú oveľa skôr akoby sme si želali. Koža je v tejto oblasti veľmi jemná a citlivá a často býva ... čítať ďalej »